کارنت

آموزش و معرفی روش های راه اندازی و کسب درآمد در اینترنت

کارنت

آموزش و معرفی روش های راه اندازی و کسب درآمد در اینترنت

معرفی شرکت های برتر ارائه دهنده هاست و دامین دی ماه 99

سرویس هاست و دامین چیست و هر آنچه بایستی در مورد تفاوت آنها بدانید

اولین قدم برای ورود به دنیای  کسب و کار آنلاین، آشنایی با هاست و دامین می باشد. در این پست به معرفی مفاهیم و تفاوت هاست و دامنه چیست خواهیم پرداخت. با دانستن تفاوت‌های دامین و میزبانی (یا همان دامنه و هاست) برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی وب سایت خود را به‌درستی آغاز خواهید کرد.

تعریف ساده و خودمانی و تفاوت دامین و هاست چیست ؟

از مثال معروف آدرس و فروشگاه می‌توانیم استفاده کنیم. اگر شما یک فروشگاه در یک خیابان داشته باشید، فروشگاه شما از چه چیزهایی تشکیل شده است؟

  •  آدرس ساختمان فروشگاه
  • وسایلی که در این فروشگاه به فروش می‌رسانید یا برای چیدمان فروشگاه مورد استفاده قرار می‌دهید.
  • یک ساختمان که فروشگاه شما در آن واقع شده‌است.
  •   

مثال‌های بالا را برای وب سایت کسب و کار آنلاین شما بررسی می‌کنیم:

۱-به نام و آدرس ساختمان فروشگاه شما در دنیای اینترنت، دامنه (Domain) گفته می‌شود. دامنه معرف نام شماست و از اعداد و حروف تشکیل خواهد شد. برای ثبت آدرس دامنه، مجاز هستید از اعداد، حروف یا ترکیبی از آن دو استفاده کنید. کاربران وب سایت شما به آدرس دامین مراجعه خواهند کرد.

۲-محصولات و خدماتی که در وب سایت ارائه می‌گردند، به مثابه وسایلی هستند که در فروشگاه به فروش می‌رسند و طراحی سایت، دکور فروشگاه شما در دنیای اینترنت است.

۳-مصالح به کار رفته در ایجاد ساختمان فروشگاه شما نیز بستر سخت افزاری به نام هاست (Host) یا میزبانی نام دارد که آن را از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاستینگ تهیه خواهید کرد که برای خرید هاست و دامنه کافی است بروی لینک های زیر کلیک کنید.

دامنه چیست؟

دامنه، آدرس وب سایت شما در دنیای اینترنت می باشد، از دو بخش اصلی تشکیل شده‌است: نام دامنه و پسوند آن. نام دامنه بستگی زیادی به سلیقه شما و محتوای وب سایت دارد. همان‌طور که گفته شد، این نام می‌تواند متشکل از اعداد، حروف و یا هردوی آن‌ها باشد. نام دامنه با “.” از پسوند آن جدا می‌شود. پسوندها در دو دسته‌ی اصلی بین‌المللی و ملی طبقه‌بندی می‌شوند که انتخاب پسوند مناسب نیز متاثر از حوزه فعالیت وب سایت و نظر شخصی شما خواهد بود. مثلا com. نمونه‌ای از پسوند بین‌المللی و ir. نمونه‌ای از پسوند ملی ایران است.حال که با مفهوم دامنه چیست آشنا شدید در امتداد مقاله به بررسی هاست چیست خواهیم پرداخت.

منظور از هاست چیست و چگونه کار می‌کند؟

در پاسخ به فضای هاست چیست بایستی گفت هاست یا همان میزبانی وب محلی است که اطلاعات وب سایت شما بر روی آن قرار می‌گیرد تا کاربران از طریق ارتباط با آن، امکان مشاهده وب سایت را داشته باشند. در واقع اطلاعات شما می‌بایست بر روی دستگاهی قرار بگیرد که ۲۴ ساعته و به‌طور مداوم به اینترنت متصل باشد و کاربران در هر لحظه از شبانه‌روز بتوانند در فضای اینترنت، وب سایت شما را مشاهده کنند از این رو اطلاعات هاست را بررسی کنید. به این دستگاه سرور گفته می‌شود. میزبانی‌های وب ممکن است اشتراکی یا اختصاصی باشند. بسته به سایتی که طراحی خواهید کرد و امکاناتی که این سایت نیاز خواهد داشت، نوع میزبانی خود را انتخاب می‌کنید. هم‌چنین سرور مورد نظر شما ممکن است در داخل کشور یا خارج از آن باشد. با توجه به طیف مخاطبان خود که در داخل یا خارج از کشور هستند، محل سرور را انتخاب خواهید کرد.امیدواریم اکنون با مفهوم وب هاستینگ چیست آشنا شده باشید.


در پایین لیستی از شرکت های ارائه دهنده هاست و دامنه خدمتتان ارائه می شود که سعی میکنیم این لیست را آپدیت کنیم.

آخرین آپدیت: دی ماه 1399

پارس هاست


پویا سازان



ایران سرور




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد